wtorek, 15 października 2013

Rookies (2008)


Tytuł oryginalny: ルーキーズ  (Rūkīzu)
Reżyseria: Ken Burns
Rok wydania: 2008
Czas trwania: 50-90 min 

Liczba odcinków: 11
Gatunki:
sport, komedia, dramat 

Kawato Koichi to młody nauczyciel literatury japońskiej, który rozpoczyna pracę w liceum Futagotamagawa. Klub Baseballowy z tego liceum ma bardzo złą sławę, a jego członkowie to bandyci i awanturnicy. Dodatkowo Klub został zawieszony na pół roku z powodu wywołania burdy podczas oficjalnej rozgrywki. Nowo mianowany nauczyciel widzi jednak w członkach tego klubu nie tylko chuliganów, ale także młode osoby pełne pasji i marzeń. Pod opieką Kawato chłopcy odnajdują swój cel i próbują dostać się do ogólnonarodowego turnieju baseballa - Koshien. Zanim jednak osiągną swój cel, czeka ich jeszcze wiele wyzwań i przeszkód do pokonania. 

Krótko mówiąc jest to japoński serial, składający się z 11 odcinków. Każdy odcinek trwa blisko 50 minut. Wyjątkowo pierwszy i ostatni trwają dłużej.
Nie wiedziałem czego mam się spodziewać po tym serialu. Nie spodziewałem się tak dobrej produkcji. Takie troszkę połączenie Great Teacher Onizuka i baseballowego Majora. Akcja stale posuwa się do przodu, nic nie przynudza. Jak to zwykle w japońskich filmach/serialach gra aktorska bardzo sztuczna, ale za to też właśnie mi się to spodobało.
Ciesze się, że wątek sportowy nie został potraktowany po macoszemu. Rookies to teraz mój ulubiony serial i bardzo trudno będzie to zmienić. Najmocniejszą zaletą tej dramy, poza tym że jest o baseballu są z pewnością jej bohaterowie. Większość chłopaków bardzo polubiłem. Najbardziej pod pasował mi Wakana za całokształt. Swoją drogą jest to trzecia produkcja na której się wzruszyłem (na ostatnim odcinku). Te 3 produkcje to: Touch!, Major oraz właśnie Rookies. 

Poza 11 odcinkami serialu, powstał też odcinek specjalny, trwający 2 godziny. Nie ma napisów polskich, ale z tego co wiem jest to po prostu skrót 11 odcinków serialu.
Powstał również film pełnometrażowy, ale o nim może jutro ;) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz