wtorek, 25 lipca 2023

Baseball zdechlaków (1997)

 

Autor: Tom B. Stone
Tytuł oryginału: The Dead Sox
Format: 190 x 125 mm
Oprawa: miękka
Liczba stron: 123
Wydawca: Da Capo

Park Addams dostaje się do Błyskawic - lidera w swojej lidze. Jest tam też jego najlepszy przyjaciel - Algie Green. Po tajemniczym wypadku Algie zmienia się diametralnie. Odchodzi z Błyskawic, stara się ignorować przyjaciół i spotyka się z tajemniczą postacią bez cienia. Co się dzieje z Algie'm? Kim jest ciemna postać? Czy Park zdoła uratować... No właśnie, kogo?Tego dowiecie się po przeczytaniu tej ŚWIETNEJ pozycji!

Szkoła przy cmentarzu to seria książek dla dzieci w klimatach nieco strasznych, taki dziecięcy horror. Cała seria liczy bodajże 28 tomów. Książki są cieniutkie i spokojnie do przeczytania na raz. Osiemnasty tom serii to właśnie "Baseball zdechlaków". O książce dowiedziałem się właściwie na początku mojej baseballowej miłości czyli gdzieś w okolicy 2006-2007 roku, jednakże z racji tego, że to tylko jedna część serii - nie ciągnęło mnie do zakupu, bo nie byłem pewien czy jednak te wszystkie książki nie są jakoś ze sobą powiązane i przeczytanie tej jednej mogło być trudne. Jednak poza bohaterami, każda książka to chyba osobna historia i w związku z moją małą baseballową depresją, postanowiłem w końcu po ~16 latach nabyć to dzieło i zabrać się do lektury. 

Fajna pozycja, dobrze się bawiłem podczas lektury. To co jednak dość mocno razi to tłumaczenie. Jest naprawdę tragiczne jeśli  chodzi o baseball, ale jak rozumiem pani która to tłumaczyła pewnie podjęła się tłumaczenia całej serii i nagle pojawił się egzotyczny wątek baseballowy. Wydaje mi się, że mimo to tłumaczka robiła jakieś rozeznanie, bo bazy nazywa metami, co było popularne niegdyś w Polsce (bezsensowne zapożyczenie z Czech). Więc nie raz trzeba się domyślać pewnych rzeczy, bo pomieszane są wszelkie baseballowe pojęcia,  czasami brzmi to wręcz śmiesznie. no, ale standardowy polski czytelnik pewnie tego nie zauważy. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz