poniedziałek, 30 października 2023

Ace of Diamond - Act II (2019)

 

Tytuł oryginalny: Daiya no Ace: Act II
Tytuł alternatywny: Dia no Ace Act II
Rok wydania: 2019
Czas trwania: 24 min 
Liczba odcinków: 52
Gatunki: Sportowe

Po siedmiu latach drużyna baseballowa Liceum Seido zapewniła sobie awans na Koshien. Wraz z nowymi członkami nasi bohaterowie staną twarzą w twarz zarówno ze znanymi, jak i zupełnie nowymi przeciwnikami.

Powiem tak. Nie czytajcie opisu, nie patrzcie na to tajemnicze "Act II", bo tak naprawdę to po prostu trzeci sezonu Ace of Diamond i całe trzy sezony spokojnie można by było uznać za jednolitą serię. Sam podział wynika po prostu z lat produkcji. Ostatnia jak na razie część opowieści w której w końcu główny bohater zostaje asem, ale nie jest to super szczęśliwe zakończenie, bo nie radzi sobie w pierwszych meczach. Poza tym ekipa nie dostała się nawet na Koshien, a to dlatego, że seria urywa się nagle. Mam nadzieję, że powstanie kiedyś jeszcze drugi sezon drugiego aktu i anime się zamknie w całości (manga została ukończona w 2022 roku). 

Anime nadal z wysokim poziomem, choć powoli męczyło mnie wiele schematycznych momentów i tych bardziej "emocjonalnych", typowych dla kina azjatyckiego. Historia także nieco zwolniła, skupiając się na relacjach zawodników. Nie ukrywam, że trzeci sezon oglądałem "na szybko", a to dlatego, że sezon baseballowy już się skończył, a ja chciałem już dokończyć tą serię. Chętnie do niej powrócę i obejrzę od początku gdy pojawi się jeszcze kolejny sezon, a głęboko wierzę, że prędzej czy później się pojawi. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz