czwartek, 25 lipca 2013

Byki z Durham - Bull Durham (1988)


Czas trwania: 1 godz 44 min
Gatunek: Komedia rom., sportowy
Premiera: 15 czerwca 1988 (świat)
Produkcja: USA
Reżyseria: Ron Shelton
Scenariusz: Ron Shelton

Akcja rozgrywa się w tytułowym Durham, niewielkim miasteczku w Karolinie Północnej, gdzie największą atrakcją są mecze "Byków", drugoligowej drużyny baseballu. Ich najwierniejszą fanką jest nauczycielka angielskiego Annie Savoy (Susan Sarandon), była cheerleaderka a obecnie maskotka drużyny. Co więcej, Annie co roku oddaje swe wdzięki jednemu z graczy, lecz teraz ma duży dylemat: wybrać doświadczonego Crasha Davisa (Kevin Costner), czy też może młodego, dobrze się zapowiadającego Nuke'a LaLoosha (Tim Robbins).

Oglądałem i bardzo mi się podobał. Kocham baseballowe filmy z lat 80. i 90. W tych nowych czegoś brakuje, tego klimatu...
Film klimatem mógł bym porównać do filmu "Pierwsza liga". Na prawdę wspaniałe kino. Sposób w jaki przedstawiona została historia - perfekcyjny.

Edit 2023-10-20
Po 11 latach odświeżyłem sobię tą pozycję tym razem oglądając klimatycznie na kasecie VHS. To co mnie urzekło i nadal urzeka w tym filmie to klimat lat 80 i przede wszystkim to, że akcja dzieje się w Minor League. Nie często filmy opowiadają o niższych ligach, więc fajnie zobaczyć jak to wygląda. Historia niezła, gra aktorska bardzo dobra, jednak 11 lat temu mój zachwyt był większy, teraz jako większy kinoman nieco obniżam ocenę z 10/10 na 8/10. Mimo to nadal polecam, bo to naprawdę dobry, baseballowy film.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz