poniedziałek, 19 marca 2018

Straszne misie - The Bad News Bears (1976)


Czas trwania: 1 godz, 42min.
Gatunek: Familijny, Komedia, Sportowy
Premiera: 6 kwietnia 1976 (świat)
Produkcja: USA
Reżyseria: Michael Ritchie
Scenariusz: Bill Lancaster

Dobroduszny i ospały Buttermaker, niegdyś zawodowy baseballista, teraz nałogowy piwosz, czyszczący baseny w Hollywood, zgadza się zostać trenerem dziecięcej drużyny "Misiów". Dzieci różnych ras i narodowości, często z biednych rodzin, wychowywane na ulicy i posługujące się imponująco niewyparzonym językiem, nie mają pojęcia o baseballu i sromotnie - do wtóru muzyki z "Carmen" Bizeta - przegrywają swój pierwszy mecz. Przychodzi im to tym łatwiej, że nowy trener nie przejumuje się szkoleniem młodych zawodników, których uważa za absolutne beztalencia. Teraz jednak, po klęsce, budzi się w nim lew. Pierwszym krokiem jest zatrudnienie dwojga "znających się na rzeczy" zawodników, w tym dziewczyny (!) - jedenastoletniej Amandy, córki znajomych Buttermaker'a, niegdyś istnego chłopaka w spódnicy, która jednak właśnie postanowiła być damą.

Oglądałem ten film i miałem wrażenie jakbym go już kiedyś widział. I rzeczywiście oglądałem przecież remake z 2005 roku, który wydawał mi się nieco lepszy szczerze mówiąc. Chyba mam lekki przesyt tematu, ale ten film mnie nie porwał. Był fajny, ale nic ponad to. Ot taki sobie familijny film baseballowy na niedzielę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz