poniedziałek, 29 kwietnia 2024

Silesia za silna

 

Silesia Rybnik otwarcie mówi o tym, ze w tym sezonie zamierza powalczyć o Mistrzostwo Polski, więc obok Stali Kutno jest to jedna z najlepszych drużyn w tym roku, dodatkowo wzmocniona zawodnikami z Gepardów Żory (wypożyczenie). Wiadomym więc jest, że nie byliśmy faworytami w tym dwumeczu, ale o ironio pokazaliśmy się z całkiem dobrej strony i nie był to dla rybniczan lekki spacerek. 

Jestem pod wrażeniem rozwoju jaki się dokonał i nadal dokonuje na obiekcie w Rybniku. Zadaszony tunel, spore trybuny, transmisja live, komentator, sklepik z gadżetami drużyny, a nawet spora liczba kibiców podczas meczy. To wszystko sprawia, że naprawdę widać, że Rybnik bądź też ta dzielnica Rybnika żyje baseballem, że udało im się stworzyć prawdziwie baseballową społeczność. 

Niestety podczas drugiego meczu kontuzji doznał nasz miotacz, japończyk Kaichi. Ma nogę w gipsie, więc prawdopodobnie przez najbliższy miesiąc-dwa nie zobaczymy go na boisku, co komplikuje nam nieco sytuację, zwłaszcza że był to jeden z naszych podstawowych miotaczy w Ekstralidze. 

Nie będę tutaj ściemniał. Rawa nie ma składu na Ekstraligę. Możemy powalczyć z każdym, co widać po tych meczach, ale brakuje nam miotaczy i jakieś jednego czy dwóch power hitterów, którzy ściągali by ludzi z tej 2 i 3 bazy. Wiedziałem o tym jeszcze przed sezonem, jako że mam już Ekstraligowe doświadczenie. Jednak zarząd i zawodnicy bardzo chcieli startu, więc w sumie czemu nie. Takie ogrywanie się dla młodzian może naprawdę dużo im dać, bo to pokazuje, że pomimo że przegrywamy, to jednak ta Ekstraliga NIE JEST poza zasięgiem. A to daje dobre rokowania i perspektywy na przyszłość. 


Rawa Katowice - Silesia Rybnik 0:10

Mecz zakończony po 4 i 1/3 zmiany przez przewagę. Cały mecz spędziłem na 1 bazie, bez błędów. Jedna trudna piłka po ziemi. 
W ataku:
Groundaut
1-base hit


Rawa Katowice - Silesia Rybnik 0:6
Mecz zakończony po 7 zmianach. W obronie 6 zmian,  cały mecz spędziłem na 1 bazie. Bez błędów. Jedna trudna piłka od ziemi i jeden pop aut.
W ataku:
BB. Stolen base.
Strike out
Strike out



Jak widać powyżej szału nie pokazałem w ataku. 1 wybicie na 4 at bat to wprawdzie nie tak źle, ale dwa strike outy z rzędu już nieco bolą. I właśnie tutaj jest problem. W dwumeczu nie zdobyliśmy żadnego obiegu, ale mieliśmy kilkakrotnie zajęte bazy i nie potrafiliśmy ściągnąć biegaczy. To brak power hittera, brak szczęścia i być może nieco złe ustawienie line-up. 

W pierwszym meczu po hicie, dotarłem do 2 bazy (po wolnej bazie dla kolejnego pałkarza). I to tyle. 
W drugim meczu po mojej wolnej bazie, kolejna także była wolna, a później udana kradzież bazy i co ciekawe 3 bazy. Na meczu Ekstraligowym, gdzie łapaczem był reprezentant Polski. Taki dostałem znak i udało się, choć prawie przeleciałem bazę. 


Pierwszy strike out w drugim meczu - nie mam sobie nic do zarzucenia. Była walka, ostatni zamach, piłka od ziemi. Pobiegłem na 1 bazę, aut, ale udało się przesunąć biegacza z 2 na 3 bazę. 

Duży żal do siebie mogę mieć o ostatni strike out, bo... był to strike out bez żadnego zamachu kijem. Nie wiem kiedy ostatni raz miałem taką sytuację na boisku.... Nie był to mój super dzień, czułem to już rano gdy zupełnie się nie wyspałem. W drugim meczu zaczęła mnie boleć głowa i ogólnie czułem się zamulony i efekty tego widać niestety.... Trudno, nikt nie mówił, że będzie łatwo. Walczymy dalej!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz