poniedziałek, 13 lutego 2012

Cobb (1994)

Czas trwania: 2 godz 8 min
Gatunek: Biograficzny, Dramat obyczajowy, Sportowy
Premiera: 2 grudnia 1994
Produkcja: USA
Reżyseria: Ron Shelton

Al Stump to sławny dziennikarz sportowy wybrany przez Ty'a Cobba do napisania jego oficjalnej, autoryzowanej biografii przed jego śmiercią. Cobb, wielokrotnie wzgardzany i wzbudzający strach, czuje się niezrozumiany i chce ukazać prawdziwy wizerunek najlepszego baseballisty. Jednak, gdy Stump zaczyna spędzać z Cobbem dużo czasu, przepytując go i zaczynając pisać, uświadamia sobie, że wyobrażenie ludzi o Cobbie jest prawidłowe. Stump pisze dwie różne książki. Jedna jest dla Cobba, a inna dla publicznej wiadomości.

Nie ma kolejnej bajkowej opowieści o słabej drużynie, która nagle zaczyna wygrywać i zdobywa mistrza. Jeśli ktoś liczy na taki film, to się zawiedzie. Mamy tutaj autobiografię z życia prywatnego i sportowego, jednego z największych baseballistów w historii - Ty Cobba. Bardzo cenię tego zawodnika. To on jako pierwszy zaczął grać agresywny baseball. Ja również na boisku gram agresywnie, więc czuję jakąś więź z tym legendarnym graczem.
Film mnie pochłonął w całości i jedyne co mogę powiedzieć to... POLECAM!

EDIT 2024-03-07
To był chyba mój trzeci seans w życiu, tym razem na oryginalnej kasecie VHS i tym razem jednak nie zagrało tak jak wcześniej. Całkiem dobra historia, podobały mi się wstawki dawnego baseballu,  postać Cobba odpychająca dość mocno. Przyzwoity film, tylko że akurat tego typu film nie nadaje się do powtórnego oglądania wydaje mi się. 8/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz