środa, 28 sierpnia 2013

42 Prawdziwa historia amerykańskiej legendy - 42 (2013)


Czas trwania: 2 godz 8 min
Gatunek: Biograficzny, Dramat., Sportowy
Premiera: 12 kwietnia 2013 (świat)
Produkcja: USA
Reżyseria: Brian Helgeland
Scenariusz: Brian Helgeland

Historia Jackiego Robinsona, pierwszego afroamerykańskiego baseballisty, który zagrał w amerykańskiej Major League - najważniejszej amerykańskiej lidze baseballu. 42-Prawdziwa historia amerykańskiej legendy opowiada o niezwykłej, naznaczonej cierpieniem karierze jednego z najlepszych zawodników świata. Dyskryminacja rasowa i liczne kontuzje, a także historyczna chwila podpisania kontraktu z drużyną Brooklyn Dodgers, to tylko niektóre wątki tego poruszającego obrazu.

Rewelacyjny film oparty na faktach autentycznych. Bardzo ważne dzieło, które powinien obejrzeć każdy szanujący się fan baseballu. Polecam!

edit 2023-10-16
W piątek 13 października obejrzałem ponownie ten wybitny film tym razem na DVD, bo nabyłem niedawno ten film w oryginale właśnie na płycie DVD. Będąc w Stanach, żona zapytała mnie o co chodzi z tym 42, bo było to widoczne w wielu miejscach: na stadionie CitiField w kilku sklepach baseballowych. Nie powiedziałem jej. Zamiast tego po powrocie zasiedliśmy do seansu tego filmu. Mi było bardzo miło odświeżyć ten obraz po 10 latach. Nic się nie zmieniło - to film, który trzeba obejrzeć. Bardzo ważny film, który polecałem i będę polecał. Ode mnie dostał zasłużone 9/10.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz