piątek, 28 kwietnia 2017

IX Turniej Północy & pierwszoligowy galimatias

Majówkę spędzałem w życiu na wiele sposobów. Bywałem pod namiotem, czasami imprezowałem przez kilka dni z rzędu, 3 lata temu byłem w Szwecji... ale najlepszym sposobem na Majówkę zawsze był i jest dla mnie... BASEBALL!

Turniej Północy to cykliczny turniej organizowany przez Dęby Osielsko. W tym roku startuje IX edycja i ja wraz z Piratami Władysławowo weźmiemy udział w tym już dość prestiżowym turnieju. To dla mnie najlepsza z możliwych - opcja na Majówkę.

Do tej pory brałem udział w trzech Turniejach. W 2010, 2011 i 2016 roku. W pierwszych dwóch turniejach zajęliśmy 2 miejsce, a rok temu udało nam się wygrać, więc w tym roku bronimy tytułu mistrzowskiego.



A łatwo nie będzie. Zresztą wystarczy spojrzeć na drużyny biorące udział:

Grupa A 
1. Pasikoniki Warszawa
2. Polska U-18
3. Dęby Osielsko

Grupa B
1. Piraci Władysławowo
2. Litwa U-23
3. Polska U-23

Mecz rozgrywane będą od soboty 29 kwietnia do wtorku, 2 maja. Łącznie czekają nas 4 mecze - codziennie 1 mecz. Dodatkowo w poniedziałek wspólny grill dla wszystkich drużyn. Do tego oczywiście integracja i wiele więcej. Tak wygląda dla mnie idealna majówka i niezmiernie cieszę się na ten wyjazd. Odliczałem już dni do tego momentu i tak... to już jutro :)

---

A teraz przejdźmy do drugiej, nieco mniej wesołej części posta - I liga baseballowa. 
PZBALL opublikował terminarz I ligi baseballu. Chciało by się powiedzieć - "Świetnie, czemu narzekasz???". Ano temu, że TERMINARZ I TAK JEST GÓWNO WART!
Z informacji które posiadam - drużyna Demony Miejska Górka nie startuje w rozgrywkach, a terminarz uwzględnia tę ekipę w I lidze...

Tak w chwili obecnej wygląda I liga. Nie wiem już jak to skomentować. Takiej amatorki to ja w życiu nie widziałem. Turniej baseballowy osiedlowy w Bełchatowie posiadał lepszą organizację, nie mówiąc już o Centralnej Lidze Baseballu.

Co jest głównym problemem Związku? 
Liczba drużyn. Jedno ciągnie za sobą drugie. PZBALL chce aby jak najwięcej drużyn grało w I lidze. Z tego powodu kilka lat temu "uprościli" I ligę. Ale to nie może tak wyglądać. To jest zupełny brak szacunku do pewnych drużyn. Jak to jest, że mamy maj, a nie ma OSTATECZNEGO terminarzu... Takiego cyrku jeszcze nie było. 
Przede wszystkim czas zgłoszeń drużyn. Powinien być sztywny czas zgłoszeń drużyn - do końca lutego czy marca można zgłosić drużynę i tyle. Koniec - finito. Spóźniłeś się - trudno. W tym roku już w lidze nie zagrasz, chyba że inne drużyny wyrażą zgodę na zmianę systemu rozgrywek czy terminarzu.

Kolejna sytuacja to dyktowanie warunków przez same drużyny. Związek chce jak najwięcej drużyn, a co za tym idzie on już nie panuje nad tą ligą. Teraz to ekipy dyktują warunki. I teraz jedna drużyna powie, że on może grać ale tylko turniejowo, a druga że za dużo meczy i oni nie grają - TAK NIE MOŻE BYĆ. Jasne zasady dla wszystkich już na samym początku. A potem kto się zgłosi to zgłosi - najwyżej liga będzie zawierać 3 drużyny.

Jestem załamany tym brakiem informacji, brakiem organizacji, brakiem wszystkiego...

Ehhh.... a człowiek chce tylko pograć w baseball.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz