wtorek, 11 maja 2021

Nowy projekt - Mój Baseball - KSSP The History

Dawno, dawno, dawno temu za górami, za lasami - gdzieś około roku 2008-2010 zapragnąłem i chyba nawet zacząłem pisać książkę... o baseballu.... o moim baseballu. Tytuł brzmiał dumnie: "Mój Baseball" i miała być to opowieść/historia mojej przygody baseballowej z wieloma wątkami pobocznymi. Napisałem chyba 2 strony i zapał minął. Może to i dobrze, bo tą książkę przeczytała by pewnie liczba osób, które można by było policzyć na palcach jednej dłoni. 

KSSP Bełchatów to od samego początku była bardzo specyficzna drużyna, dość mocno zżyta i mająca dziwne pomysły (jak choćby seria: Santa Baseball). Najważniejszym dniem roku, poza samymi meczami - była rocznica drużyny. Co rok od 15 lat dość hucznie ją obchodzimy. To co jeszcze jest bardzo specyficzne to seria filmów "KSSP The Movie". Jest to film, który przedstawia wszystko co się działo w drużynie w ciągu ostatniego roku. Oglądamy go właśnie zazwyczaj wspólnie na rocznicy, a film przedstawia historię poprzedniego roku. Jak łatwo policzyć powstało do tej pory 14 części. Piętnasta będzie w przyszłym roku i będzie obejmować rok 2021.

A teraz do rzeczy. Pewnego dnia na treningu - Arek powiedział, że oglądał ostatnio bodajże 7 część KSSP The Movie i tak sobie pomyślał, że fajnie by było zrobić film, który by obejmował całą historię drużyny, ale tylko najważniejsze momenty. Taka bardziej zgrabna forma z całą historią. Pomysł zakiełkował w mojej głowie. Bowiem po porzuceniu książki "Mój Baseball" - od około roku 2016 przewija się w mojej głowie nowa forma, tym razem filmowa. I tak właśnie łącząc punkt po punkcie - chciałbym połączyć te wszystkie pomysły. Chciał bym stworzyć takie streszczenie historii KSSP, ale typowo z mojej perspektywy, czyli właśnie taki film "Mój Baseball", jednak zdaję sobie sprawę jak wiele czasu to zajmie i w sumie do jak małej liczby osób to dotrze. Ale to nie jest ważne. To nigdy nie było ważne w mojej "karierze youtubowej". Po prostu są filmy, które chcę i czuję, że muszę zrobić. Dla siebie.

I tak, planował bym, aby film pojawił się na moim kanale na youtube. Czas trwania w jakim chciał bym się zmieścić to przedział 30-90 minut. W związku z tym, że film był by publiczny, miał by pewne ograniczenia: 

  1. Sceny mocno prywatne z rocznic KSSP musiały by zostać pominięte. Filmy KSSP The Movie nigdy nie były publiczne dla szerszego grona. Oglądaliśmy je jedynie w gronie drużyny, właśnie ze względu na "bardziej prywatny" charakter. 
  2. Podkład muzyczny filmu. Tutaj musiał bym uważać, aby film nie został zablokowany za prawa autorskie. Tutaj jest ten problem, że użycie utworu chronionego prawem autorskim jest wielką loterią. Mogą Ci tylko wyłączyć zarabianie na filmie, co nie stanowi żadnego problemu dla mnie. Ale.... mogą też zablokować widoczność całego filmu na całym świecie lub w danych krajach. I nigdy nie wiadomo który utwór jak zadziała. Można tylko na podstawie tego co już jest na youtube - szacować. 
Postanowiłem napisać ten post i podzielić się tymi nowinami, aby samemu się "zmobilizować" do tego, aby ten temat naprawdę pociągnąć. To o czym pisałem ostatnio, czyli "zamknięcie" rozdziału jakim jest KSSP, było by idealną okazją, aby tym właśnie filmem podsumować cały projekt i cały mój 15-letni baseball. Film będę tworzył zimą, ale czy już w najbliższą? Nie mam pojęcia. Ale ten post, stanowi dowód, że wezmę się za ten temat. Czekajcie cierpliwie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz