poniedziałek, 21 sierpnia 2023

Pierwszy triple w karierze

 

W minioną sobotę, 19 sierpnia zainaugurowaliśmy nowy sezon Bałtyckiej Ligi Baseballu 23/24. Mecze rozgrywane były w niesamowitym upale przy ponad 30 stopniach temp. powietrza. W słońcu spokojnie temperatura przekraczała 40 stopni. Dawno nie grałem w takim upale. Bardzo udany początek w naszym wykonaniu. Tym bardziej cieszę się ze swojej dobrej dyspozycji i pierwszego w swojej karierze tripla. 

Może więc rozwinę nieco na wstępie o tym triple. Jak to mawiają: wybicie tripla jest najtrudniejsze w baseballu, trudniejsze nawet od homeruna. Rzecz ma się jeszcze gorzej w przypadku Polski, gdzie boiska są znacznie mniejsze niż w Major League (no może poza Władysławowem). Zdobycie więc 3 bazy za jednym wybiciem jest trudne na małym boisku i zawsze wiąże się z jakimś ryzykiem wyautowania. Trzeba więc podjąć to ryzyko, jeśli chce się odbić tripla. Ja zawsze mawiałem, że najważniejsze jest dobro drużyny i dlatego też do dziś dnia nigdy nie wybiłem za 3 bazy. Zawsze zachowawczo zatrzymywałem się na tej bezpiecznej dwójce. Okazji na tripla miałem jakieś 5-6 w przeszłości. I zawsze plułem sobie w brodę z pytaniem: dlaczego nie biegłem dalej. 

I tutaj przejdźmy do sobotniego meczu. 2 i 3 baza obstawione, moje pierwsze wejście na pałkę. Dwa strajki. I pyk - odbicie tuż przy linii na lewe zapole. Mijam pierwszą, patrzę, zapolowy dopiero dobiegł do piłki. Mijam więc drugą i oczywiście, że z pewnym ryzykiem, ale docieram do 3 bazy. Pierwszy w życiu triple 2-RBI. Zostało do odhaczenia już tylko jedno.....

Silesia Rybnik II - Rawa Katowice 2:15
Jak widać po wyniku pełna nasza kontrola w tym meczu od początku do końca, choć wszystko ułożyła pierwsza zmiana,  kiedy zdobyliśmy aż 9 obiegów. Później już na spokojnie kontrolowaliśmy przebieg spotkania. Rozegraliśmy 6 pełnych zmian. Cały mecz spędziłem na 1 bazie, gdzie miałem: 1 pop aut, 3x aut na 1 bazie samodzielny i jeden nieudany diving catch na piłce za plecy. Ogólnie zero błędów. 

W ataku: 
3-base hit 2RBI
SO (dyskusyjny)
Fly aut na LF
2-base hit 1RBI
2 runy

Rawa Katowice - Silesia Rybnik II 19:7
Drugi mecz podobnie jak pierwszy pod naszą kontrolą, choć tutaj już nieco większe eksperymenty w składzie, poskutkowały większą liczbą obiegów. Mecz trwał 7 pełnych zmian, ja rozegrałem 5 zmian w obronie na 1 bazie. Bez błędów i bez żadnych piłek bezpośrednio do mnie. 

W ataku: 
Pop aut
Sacrifice fly 1RBI
1-base hit 1RBI
HBP
1 stolen base
2 runy

Według terminarza z poprzedniego postu, w najbliższą sobotę mieliśmy grać w ramach I Ligi z Yankees Działdowo w Katowicach. Tak się jednak nie stanie, bo drużyna z Działdowa wycofała się z rozgrywek. A to oznacza, że dwa mecze mi odejdą, a najbliższe mecze rozegram dopiero 2 września przeciwko Wizards Opole. Tak więc teraz 2 tygodnie wytchnienia, ale nie ustaję w treningach! 

Kocham Baseball :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz