wtorek, 4 czerwca 2013

Ich własna liga - League of Their Own (1992)

Postanowiłem uzupełnić braki (głównie filmowe) na blogu, z pozycji, które już kiedyś widziałem i gdzieś tam sobie zapisywałem. Dlatego też spodziewajcie się bardzo częstych wpisów, jednak głównie będą to właśnie opisy filmów, itp.

Czas trwania: 2 godz. 8 min.
Gatunek: Komedia, Sportowy
Premiera: 1 lipca 1992
Produkcja: USA
Reżyseria: Penny Marshall

Początek II Wojny Światowej. Większość mężczyzn (w tym cała rzesza sportowców) powołana zostaje do wojska. Ameryka jednak nie może żyć bez swojego narodowego sportu - jakim jest baseball. Powołana zostaje więc żeńska liga, do której głównym warunkiem przyjęcia jest zarówno talent... jak i uroda. Siostry Dottie Hinson i Kit Keller spełniają oba te warunki, i zostają przyjęte do jednej z drużyn. Jak poradzą sobie z tak męskim sportem jakim jest baseball? Tym bardziej że ich trenerem zostaje były baseballista - Jimmy Dugan, słynący z nadmiernego spożywania alkoholu...

Obowiązkowa pozycja dla każdego fana baseballu. Film ma niesamowity klimat starych czasów. Poza tym przypomina o tym jak ważne są w życiu chwile... i sprawia , że sam tak bardzo chciałabym cofnąć czas... A wzruszająca końcówka to już wisienka na torcie. Polecam w 100%.

EDIT 2023-11-10
Film ten oglądałem kilkakrotnie w swoim życiu, jednak ostatni seans miał miejsce co najmniej kilka lat temu i wiele elementów już wypadło mi z pamięci. Tak więc w dniu wczorajszym wrzuciłem oryginalną kasetę VHS w magnetowid i rozpocząłem seans. Film dokładnie taki jak go  zapamiętałem, czyli - niesamowity z nieśmiertelnym, legendarnym tekstem: There's no crying in baseball. Polecam wszystkim. Poza wydaniem na VHS zauważyłem, że jest dostępny także na DVD. Może kiedyś zapoluję i na tę wersję jak będzie gdzieś w dobrych pieniądzach. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz